The but(t) girl

Akcióba lendülök

avagy gyerek sorozatgyártás indul

2019. február 10. - The but(t) girl

Drágám!

 

Tudom, hogy ma estére mozit terveztünk, és ugyan továbbra is kíváncsi vagyok rá, hogy Anne Hathaway-nek hogy áll a vásznon a kiszőkített haj, de ha te is olvastad a friss híreket a családvédelmi akciótervről, tudhatod: fordulóponthoz érkezett az életünk. Minden, ami eddig meggátolt abban, hogy elkezdjek neked pulyákat potyogtatni, mintha nem lenne holnap, szerte látszik foszlani a Vezírnek hála! Ezt hívom én igazi Deus ex machina-nak, Isten nyugosztalja Körösiné tanárnőt.

 

Mondom akkor ennek fényében, hogy mi lesz, miután hazaértél a munkából. Kagylós vacsorával várlak - igen, tudom, hogy allergiás vagy a tengeri herkentyűkre, de ide most extra potencia kell, az meg növeli, úgyhogy egyszer kibírod, van itthon antihisztamin meg Fenistil. Ezt követően közösülni fogunk, majd poszt-koitális ernyedtségünkben felcsapjuk a kerületünkben lévő autókereskedések honlapját. Asszem a Marcsi férje, a Zoli talán pont az egyiknél dolgozik, a fényezésen, majd őt is megkérdezem. Ezt követően, az esélyek megduplázása érdekében ismét közösülünk, utána lámpaoltás, hiszen hosszú nap vár ránk.

 

Szerencsére holnap pont reggel van félfogadás, úgyhogy bejelentkezünk egy hónap múlvára házasságkötésre. Elintéztem volna egyedül, de a Ptk. sajnos ragaszkodik az együttes szándéknyilatkozathoz - majd beteget jelentesz az irodában. Tépelődtem, de úgy döntöttem lemondok a világra szóló cécóról, hogy mielőbb szent (és a jogszabályi feltételekkel kompatibilis) hitvesi kötelék kössön össze minket. Szívesen. Következik a bank, ahol csillogó szemmel megérdeklődjük a kedvezményes kölcsön részleteit, és bezsebeljük az ügyintéző elismerését, amiért az első 10 potenciális igénylő közt vagyunk ebben a fiókban. Utána végigjárjuk a szalonokat, kiválasztjuk a leendő családunk 7 személyes málhás szamarát (egy Dacia-hoz lenne elég önrészünk, feltörtem a malacperselyt!), örülünk a 2.5 milliós kedvezménynek, mint majom a farkának, este pedig én fogok egy másik faroknak, már ha érted mire gondolok.

 

Holnapután, míg te dolgozol (megmondod, hogy csak egy gyors lefolyású vírus volt), én kiguglizom a legprogresszívebb szemlélettel rendelkező bölcsődéket, és azokon a környékeken elkezdek nagyobb lakások után nézni. Este anyádéknál vacsorázunk (padlizsánt rendeltem, az is afrodiziákum), ahol parázs vita után apád magára vállalja, hogy a nagyszülői GYED 25 százalékáért cserébe pesztrálja az elsőszülöttet. Fel akarja tuningolni a Jáváját, én nem ítélem el ezért.

 

 

Csókol, és termékenyen vár haza:

 

Leendő arád és focicsapatnyi gyereked anyja

A bejegyzés trackback címe:

https://thebuttgirl.blog.hu/api/trackback/id/tr614619216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LebensraumamOsten 2019.02.11. 13:13:20

@MAXVAL bircaman közíró: Orbán király, cigány király
baktat lopott lován,
körötte ég,
amerre lép,
a magyar tartomány....
:DDD

Larrikin 2019.02.11. 13:18:10

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: "Az emberek jövedelmet kapnak a robotok munkája után. "
Emberek. De nem általában. Egészen pontosan a tulajdosaik.

Larrikin 2019.02.11. 13:20:25

@Nancsibacsi: a termékenységi ráta a szülőképes korú nőkkel veti össze a születések számát.

Nancsibacsi 2019.02.11. 13:23:52

@Visceroid: "a nép már ösztönösen tudja (mondjuk ez na szocik alatt is így volt), hogy ha Orbán bejelenti, hogy valami ADNI fog, akkor az azt jelenti, hogy valójában ELVENNI fog"
Ha félrerakjuk az ösztönöket, és maradunk az unalmas tényeknél, akkor jelen esetben mit fog elvenni?
Értem én hogy k.rva nagy a gyász az ellenzékben, mert hát az index is megírta, hogy épeszű politikus ezekbe az intézkedésekbe nem tud belekötni, és hát ezzel el is buktátok az EU választást, de még a következő országgyűlésit is. De nem lenne jobb mégse teljes egészében ignorálni a tényeket?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.11. 13:25:11

@LebensraumamOsten:

Forgolódik a nagytőke,
Profitot lop,
De éled a proletár ökle,
Új jövőt hoz!

Reszket Brüsszel és Soros,
Végetek közel,
Remeg a cégtulajdonos,
A kisember menetel!

Lesz még Magyar Köztársaság 2019.02.11. 13:26:04

@MAXVAL bircaman közíró: "Üvöltöttek a rezsicsökkentés ellen. A manyup visszavétele ellen. A bankadó ellen. Az antiiszlamista kerítés ellen. Pedig mindegyik támogatottsága 90 %-os volt, még a ballib törzsszavazók egy része is támogatta a kormányt."

A rezsicsökkentés baromság volt. A gáz világpiaci árának csökkenésével a valódi piacgazdaságokban jóvakl nagyobb mértékben csökkent a földgáz lakossági ára. A gázárcsökkenés veszteségbe hajtotta a szolgáltatókat, az állam megvette őket, azóta is milliárdokkal kell kompenzálni őket, hogy egyáltalán működhessenek. Nincs verseny, nincs innováció.

A manyup "visszavétele" ahogy írod - valójában közönséges elrablása, az évszázad lopása volt, fideszes kiagyalóik csak ezért ezért az egy tettük miatt is börtönben fognak rohadni életük végéig. Simán eltulajdonították a nép vagyonát, sőt, még meg is fenyegetteék saját állampolgáraikat, hogy amennyiben nem lépnek ki a MANYUP-ból, nem kapnak állami nyugdíjat. Ez zsarolás, ami külön bűncselekmény. És te ezeknek a rohadék tolvaj gazembereknek a szolgálatában állsz, te ruszki ügynök, aki Moszkva érdekeinek megfelelően a népeket szolgasorba taszító illiberális világrendet propagálod a neten reggeltől-estig.

Az "antiiszlamista kerítés" szintén egy baromság. Egyedüli célja a megfélemlített lelkek megkaparintása.

Ez a kormány népgyilkos, mert hagyja az embereket megdögleni, a szegényeket kiröhögi és nemhogy az út szélén agyja őket, még bele is löki őket a szakadékba. Minden un. népjóléti intékedése egy átverés - kizárólag a jómódúak érdekeit szolgálja. Közönséges tolvajbanda, mert elrabolja az embere vagyonát és javait - a manyup megtakarításait, elveszi tőlük a trafikokat, a termőföldet - mindent, amire éppen fáj a foga. Hazaáruló, mert kiszolgáltatja az országot gazdád, Vladimir Putyin érdekeinek.

A kormányod aljas és irgalmatlan, álkeresztény senkiházi tolvajok gyülekezete. A pokolra velük, veled együtt!

Hozzászólok 2019.02.11. 13:26:22

Dejo hogy a segglány azaz bocsánat buttgirl máris összedobott egy fikázós posztot a családtervezés gúnyolására.
Van akinek semmi nem elég jó....

Lesz még Magyar Köztársaság 2019.02.11. 13:34:20

@MAXVAL bircaman közíró: "Csak a teljesség kedvéért, a bankadó:

A pénzintézetek a bankadót természetesen ráterhelték az ügyfelekre. Megemelkedtek a tranzakciós díjak. Lőttek az ingyenes kézpénzfelvételnek. Illetve nagy kegyesen az első két havi alkalom ingyenes, de bankomnál korábban mindegyik az volt. Aztán jött Orbán és a bankadó.

Nancsibacsi 2019.02.11. 13:34:40

@Larrikin: Konkrétan a 15-49 év közötti nők számát, ami valljuk be kb lehetetlenné teszi azt, hogy pár éves pozitív változást ebből ki lehessen mutatni (az első és az utolsó évtized legalábbis életszerűtlen - a szülések kb 5 százalékáért felel).

Hozzászólok 2019.02.11. 13:35:05

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: sajnos az a baj
tudod, hogy annak a retegnek kellene több gyereket felnevelnie, aki értékteremtésre képes.
Ha a jelenlegi dolgozo csaladokban ketto helyett harom vagy akar a tamogatas remenyeben felbuzdulva 4 gyerek szuletik, mar megérte. Ez van: 20 evre elore kell tervezni. Majd nézzük meg 20 év mulva mi lesz a helyzet a modt még nagyra tartott nyugati orszagokban.

Larrikin 2019.02.11. 13:35:44

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: "De még 10 éves koráig is elmegy minimális hibával mind. Hol van ilyen egy toyotánál?"
A statisztika szerint csak a toyotánál van ilyen. Az egyéni tapasztalatok persze eltérhetnek.

Hozzászólok 2019.02.11. 13:37:15

@Republic Forever!: nekem frankón eleg 2 alkalom ingyenes kp felvetel.

Visceroid 2019.02.11. 13:37:18

"Ha félrerakjuk az ösztönöket, és maradunk az unalmas tényeknél, akkor jelen esetben mit fog elvenni?"

Hát, tényleg nem sok van már amit el lehet, de nézzük azokat az unalmas tényeket:

Ezt a rengeteg "adakozást" kétféle képen lehet kivitelezni:
1. Orbán hazudik és csak a csókosok kapják a kedvezményeket, esetleg olyanok, akik önerőből is simán tudnak gyereket vállalni, esetleg a cigányok. Nincs nagy baj, mert ezt a kontraszelekciót az állam kibírja, esetleg a nép még jobban szív, kell még némi túlóratörvény, és akkor ahogy mondtam lehet szomorkodni, hogy "engem még az ág is húz", és szépen lassan belepusztul az ország. Mert ha teszemazt tényleg olyanok vágnának bele a gyerekvállalásba, akik eddig nem merték megtenni, azokat majd szépen ilyen-olyan mondvacsinált okokkal elzárják a kedvezményektől, mint ahogy történt eddig is Magyarisztánban. Magyarul minden megy ahogy eddig.
2. Orbán betartja a hülyeségeit, és a nép él is vele, elkezdik gyártani a gyerekeket, az állam pedig nyomatja a pénzt kifele megállás nélkül. Akkor viszont nincs az a túlóratörvény, ami azt a költekezést fedezni tudná, a forint elértéktelenedik és jön az államcsőd. Meg kellene érteni, hogy a pénz nem attól pénz, hogy nyomtatjuk, és ezt egyik félnek, sem Orbánnak, sem a népnek nem szabad elfelejtenie. Ok, hogy adok neked 10 millát, de ha abból csak egy kiló kenyeret lehet venni, akkor mi van? Csodálom, hogy a rengeteg stadionnal meg idióta beruházással még nem ment csődbe az ország. Lényegtelen. Az idő ellenünk van. Aki okos, az a pénzt és saját magát is menekíti innét. Esetleg hazajön majd röhögni a sok idiótán, akik beszopták Orbán dumáját, és a forint nevű fabatkáért dolgoznak! Megérdemlik!

Larrikin 2019.02.11. 13:39:16

@Nancsibacsi: ez túlzás, ez a korosztály is évről-évre fogy, így stagnáló vagy enyhén csökkenő születésszám mellett is nő a ráta. Amúgy az elmúlt 9 évben is pont ez történt.

Hozzászólok 2019.02.11. 13:39:51

@Visceroid: ki az a nép. Gondolom te vagy. Ja nem. Meg az a masik 15 tüntető is, akik lezárták a Lánchidat!

midnightcoder2 2019.02.11. 13:40:17

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: "A változások szele már megérintette a világot, a következő 20 évben nagy változások lesznek a kapitalista termelésben"

Az lehet, én a társadalmi részét nem látom a dolognak. Azt a modellt, hogy ez a dolog mûködhetne. Mindenki ugyanannyi pénzt kap a bolygón a robotok termelése után ? Vagy az kap, aki a robotot gyártja ? Vagy azok az országok akiknek a területén a robotok mûkódnek ?

A technológiai változások valóban változtatni szokták a társadalmat is, viszont ezek általában ronda nagy forradalmak formájában szoktak megvalósulni, és utána a polgárnak nem feltétlenül lesz jobb. Lásd béketábor.

midnightcoder2 2019.02.11. 13:43:57

@Visceroid: "Csodálom, hogy a rengeteg stadionnal meg idióta beruházással még nem ment csődbe az ország. "

Ami még csodálatosabb, hogy a makrogazdasági mutatóink jobbak mint valaha. Ellentétben a nagyon okos szoclib kúrmánnyal akiknek az országlása alatt húztak el mellettünk Pl. a szlovákok.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.11. 13:45:34

Lipsiknek ugrott az 1/4-es remeny 2022re.

Eddig csak valasztas elotti evben osztott a Fidesz, de mar annyi a le hogy allandoan omlik a pez a lakooossagnak.

Hozzászólok 2019.02.11. 13:48:58

@Visceroid: léci te menekitsed magad minél elobb innen. Mondjuk Eritreaba. De mehetsz Lillbe is. Ott biztonsagban leszel a muzulmanok kozott, takarithatsz nekik, vagy hozzajuk adhatod a lanyod. Nem kell többet itthon tettegneg Orbantol.

csakférfi 2019.02.11. 13:51:16

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
Macerás.
Mi az a robot?
A cnc gépem?
Vagy amit most szerelnek itt egy "robotkar"?
Megadóztatják?
Aztán mi fogja az unokámat inspirálni?
Vagy a fismat hogy dolgozzon,hiszen elobb -utóbb mindent robotok fognak végezni és a MI.
A diagnosztizálástól kezdve a gyomirtó és betskarító gépeken keresztül.
Valamint ha nem kspnak az emberek pénzt.....a robotok hatékonyabb munkavégzök.....honnan lesz jövedelem?
Macerás ....sok a zsákutca benne.

sZulamith 2019.02.11. 13:52:53

Nagyon szépen hangzik a szaporulatra tett szólam. Már csak arra lennék kiváncsi, honnan a forrás hozzá. Valamit jelentene, talán. ha
- a nem kevés elemző, kutató, meg mit tudom én milyen semmi értéket nem termelő intézményeket legalább a felére csökkentenék.
- ha a sportolóknak milliós juttatásokat drasztikusan csökkentenék,
- ha az állam apparátus létszámát, és juttatását Kádár időszakhoz hasonlóan levinnék.
Addig is a legbiztosabb,szorosabbra húzni a nadrágszíjat:)

Lesz még Magyar Köztársaság 2019.02.11. 13:53:00

@MAXVAL bircaman közíró: "Petőfitől a Feltámadt a tengert ajánlom a ballib megmondóembereknek. A nép tengere elsöpri ugyanis a még erős ballib elitet is."

Én meg ajánlom neked az Állatfarm befejezését. Az állatok - tyúkok, szamarak, lovak, kecskék és birkák megelégelik a disznók uralmát, és fellázadnak ellenük. Ti vagytok a disznók, mi, a nép pedig az állatok. Amíg hagyjuk, hogy akként kezeljenek minket.

Visceroid 2019.02.11. 13:53:59

@midnightcoder2: "Ellentétben a nagyon okos szoclib kúrmánnyal akiknek az országlása alatt húztak el mellettünk Pl. a szlovákok. "

Akiktől a nagyonokos fideszkormány alatt csak mégjobban eltávolodtunk. Kikkel is versenyzünk most? Ja igen, a románokkal, utána meg a bolgárok jönnek. Eurónk mikor lesz? Először ezeket a dolgokat kellene helyre rakni, utána gondolkodhatunk azon, hogy keféljünk meg szaporodjunk össze-vissza. De Orbánnak nem is ez a célja. Orbánnak a nagy számú elégedetlen tömeg a célja, akiknek lehet ellenségképet találni. Viszont azért nem mindenki fideszdriod, az értelmesebbje már rájött, hogy nem érdemes rabot szülni.

Lesz még Magyar Köztársaság 2019.02.11. 13:58:09

@sZulamith: "Már csak arra lennék kiváncsi, honnan a forrás hozzá."

Nyilván valahonnan elvesznek. Természetesen onnan, ahonnan hiányozni fog.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.11. 14:01:04

@Visceroid: "Akiktől a nagyonokos fideszkormány alatt csak mégjobban eltávolodtunk."

A hatalomtol tavolodtatok el, igen helyesen.

A falnak futas, meg a qrva eros vagokepek jobban illenek a libbant oldalhoz, mint a hatalom.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.11. 14:02:25

@Republic Forever!: Az a lenyeg, hogy a meg itt-ott bujkalo lippsi partizanok alamizsnait kell kiszaritani, mert mar qrva unalmasak egy ideje.

sephyra 2019.02.11. 14:04:36

@Visceroid: Elolvasván ezt amit írtál, azt javasolom, hogy ne menjél közgazdásznak, inkább menjél Angliába mosogatónak! Ezzel mindenkinek jót tenné!!

Lilli_Csiribiri 2019.02.11. 14:07:32

Nem hiszem, hogy ezeknek az intézkedéseknek a bloggerhez hasonló nőket célozza. Senkit se ismerek aki 3 gyereket úgy alá mert írni hogy egy se volt neki és azt se tudta milyen az anyaság. Igazából szerintem ez azokat a családokat célozza akiknek már van 1-2 gyereke, anya nem szenved otthon és el tudja képzelni hogy legyen több gyereke, akkor ne anyagi okokból álljon meg a 2-nél. Ennyit egyébként lehet el is fog érni 3 év alatt a program. A harmadik gyerek pénzügyileg nagy döntés, talán még az elsőnél is nagyobb, mert az első kettő gyerek alatt a legtöbb dolog elhasználódik és van egy sor meglévő dolog ami onnantól kezdve nem felel meg. 3 gyerekülést - ami kötelező - nagyon kevésféle kocsiba tudsz betenni. Bár OV nem a kedvencem, de szerintem ezek nem rossz ötletek és lehet hatása.

midnightcoder2 2019.02.11. 14:14:13

@Visceroid: Ha megnézed, a makrogazdasági mutatóink kb. együtt mozognak a környezõ országokkal, kb. azzal a deltával amit Fletóék hoztak össze. Orbánék nem nagyon javítottak a helyzeten, de a katasztrófát nem õk hozták össze. Arra is emlékszem, amikor Megyó üdvözült mosollyal ígérte a magyar eurót 2006-ra, 2010-re pedig már céldátumunk sem volt, olyan szar volt minden mutatónk. Arra is emlékszem, hogy 2002-ben a szlovákok még kb. hasonló viccek témái voltak mint a románok, aztán 2006-ban Fletó hisztérikusan sikoltozott hogy el lehet menni Szlovákiába, aztán 2010-re nekik lett eurójuk... Ma a mutatók alapján szerintem kb. megint megcélozhatnánk az Eurót, más kérdés hogy Orbánék politikai okokból nem akarják.

Nagykörúton túli magyar 2019.02.11. 14:14:40

@Visceroid:
"Eurónk mikor lesz?"
Elvileg 2008. január 1-től, ha hiszel a libsiknek.
"Magyarország 2008. január elsejétől be kívánja vezetni az eurót - jelentette be szerdán Medgyessy Péter kormányfő."

MACISAJT 2019.02.11. 14:15:00

" Kagylós vacsorával várlak - igen, tudom, hogy allergiás vagy a tengeri herkentyűkre, de ide most extra potencia kell, az meg növeli"

Na ne tessék itt felvágni...Kagyló, mi?
Elég a szerencsétlennek pár deci házi pálinka is, a részleges impotenciája ellen, amit látványod okoz...
És felejtsd el az autókereskedőket és házassági termeket.
Ehelyett inkább az állatkereskedések kínálatát böngészd, benne azokkal a macska almokkal ahonnan majd az a dög fog származni amelyik majd elkezdi felfalni az oszlásnak induló hulládat.

Ez a családvédő program, azon kívül hogy eredetiben is jó.Még van két kimutatható haszna.
Egyrészt, a cigányok aljább részét nem érinti,(mikor az hallja hogy adócsökkentés/elengedésről van szó, csak néz mint Kolompár Dzsenifer a PISA testre). Így lassan(?) alábbhagynak a társadalmat és költségvetést megterhelő purdégyárak.
A másik haszon, hogy a ballibák megpukkadnak. És tiltakozásul a "diktatúra" ellen, még kevesebbet szülnek.

Ezt nevezem win-win szituációnak.

gyongyi70 2019.02.11. 14:17:14

@Lilli_Csiribiri: Pont az ilyen családokból van nagy hiány (ahol van már 1-2 gyerek, anyuka élvezi, hogy otthon ül a 4 fal között és nincs pénzük bébiszittyóra, hogy elugorhasson a barinőivel a körmöshöz és plázázni, ha nem épp Velencábe a karneválra...)
Ezt papolom reggel óta: felnőtt egy új nemzedék, és a szellemet soha többé nem tudjátok visszatömködni a palackba: a mostani Y és Z generáció önző, élvezni kívánja az életet, Pán Péter effektus jellemzi, ő maga sem nagyon akar felnőni, nem reggeltől estig gürcölni egy-két poronty miatt.
Nem elsősorban pénz kérdés. Akkor lesz több gyerek, ha a nőknek garantálni tudod, hogy ugyanúgy, vagy majdnem ugyanúgy élvezheti az életét, lehet szabadideje, jó külseje, karrierje akkor is, ha szül 1-2-3 gyereket. Mivel a 3-nál már erősen rezeg a léc, hacsak nem vagy Kate Middleton, ezért erős kétségeim vannak, mekkorah atása lesz e programnak

MACISAJT 2019.02.11. 14:17:25

@Visceroid: "Eurónk mikor lesz?"

Kérdezd a cseheket...
Mert van valami nyomós oka annak hogy ellentétben a szegényebb szlovákokkal szemben Csehországban még mindig korona van(lesz).

erkölcsi hulla 2019.02.11. 14:19:59

@Lilli_Csiribiri:
"Nem hiszem, hogy ezeknek az intézkedéseknek a bloggerhez hasonló nőket célozza. Senkit se ismerek aki 3 gyereket úgy alá mert írni hogy egy se volt neki és azt se tudta milyen az anyaság. Igazából"

De, csak a nőket célozzák.

Ha a CSALÁDOKAT célozná, nem a nőket akarná, és fogja elkurvítani a gyerek=pénz képlettel

Cigányéknál szerintem már most nedvesek a puncik emiatt.

Náluk nőni fog a népesség rendesen.

A férfiak megint le vannak szarva, ők nem a család részei, eldobhatóak, dolgozzanak és dögöljenek meg nyugdíj előtt.

Az állam majd gondoskodik a gyerekről és a nőkről.

Nesze neked egyenjogúság, meg feminizmus.

A férfiak fizetik ezt is, de SEMMIT nem kapnak cserébe, csak még jobban egyszer használatos, eldobható kellékek lesznek, akik pénzt termelnek.

Visceroid 2019.02.11. 14:28:49

@MACISAJT: "Kérdezd a cseheket..."

Aha, vagy a svédeket vagy a dánokat? Angolokat? Velük is példálózhatnál! Akkor megint mi leszünk a Balkánok Svájca, hogy olyan klubokba soroljuk be magunkat, ahova soha az életbe nem tartoztunk és nem is fogunk?

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.11. 14:30:24

@Visceroid: Tetszik a jovokeped, de Zorbane meg jobban!

ho ho ho

MEDVE1978 2019.02.11. 14:34:13

Úgy tűnik kezdek belefáradni ebbe a cuccba. Ezt az mutatja, hogy már éppen olyan unalmasnak, fantáziátlannak tartom az orbáni propagandát, mint a sokadik riposztot rá.

gabardin 2019.02.11. 14:35:07

@Nancsibacsi: az a baj a harmadik pontoddal, hogy akinek van lehetősége, az elmegy.
...és ki marad itt?

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.11. 14:46:25

@gabardin: Na es a 3. ponthoz mi koze a fidesznek?

Egy allamcsod tartana itthon a nepeket, vagy mit mond errol a zsindex-fele mediaellenzek?

bruhuhu

törppicur 2019.02.11. 14:49:55

@erkölcsi hulla: nyugodj meg, te,leszel a tarsados, meg hitelfelvevő is
Mivel hazassagkoteshsel lehet belepni a rendszerbe, a magyar alaptorveny szerint kell hozza ferfi is,meg nő is
Ebböl latszik, hogy a hazassaglötesen ketesztül a hsgyomanyos családmodellt tamogatjak, azutan a gyerekszulest

Lilli_Csiribiri 2019.02.11. 14:54:00

@gyongyi70: Nem értek egyet veled. Amit írtál az leginkább a huszas éveikben lévő emberekre jellemző. Manapság a nők, főleg az értelmiségi nők tényleg nem szülnek a huszas éveikben. De minden nőismerősömnek bekattant a gyerek a 3. x után akármit csinált is előtte. Nem jött be mindegyiknek, volt olyan aki egy év után ment vissza dolgozni és rózsadombi villáért se szülne még kettőt, de nyílván nem nekik szólnak ezek a lehetőségek. 35 éves korban látszik hogy melyik nőnek van három gyereke és melyiknek nincs egyse. Eltelik még 10 év és 45 éves nő mind a kettő és nem tudod megmondani, hogy melyik nem szült gyereket, mert megöregedtek mind a ketten. Nincs örök fiatalság és ezt az ember úgy a harmadik x után azért belátja. legalábbis az értelmesebbje.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.11. 14:54:46

@törppicur: Ez elegge genyo dolog, hogy ilyen hiteleket reklamoz a Zorban, nem igy kell ezt.

Mindenkire kell felvenni allamadossagot, szoni se kell nekik, azer az demokratikusabb, meg nem is diszkriminal senkitse.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.11. 14:55:43

@Lilli_Csiribiri: A noket nem kell nagyon tanittatni, megvan a magukhoz valo eszuk

Lilli_Csiribiri 2019.02.11. 14:57:50

@erkölcsi hulla: ahogy olvastam a kedvezmények igénybevételéhez házasnak kell lenni. Szóval csak van ott valahol egy férfi is. Mondjuk tudom hiába mondom ezt neked, vannak nőgyűlölők akik mindenben ugyanazt látják. Ha azt mondanám neked habossütemény valószínűleg arról is a feministák jutnának eszedbe. Ez biztos nagyon nehéz.

gyongyi70 2019.02.11. 15:01:37

@Lilli_Csiribiri: pont ez a baja a fiatal generációnak: amíg még fiatal, szeretné élvezni az életet. Nagykanállal. A férjem "fiatal" kollégája 39 éves. Azt mondja, még túl fiatal ahhoz, hogy gyereke legyen. Még sokat akar utazni, ezt meg azt csinálni. Amikor a férjem 39 volt, nekünk már 2 csemeténk volt. Az más kérdés, hogy ennyi nekünk épp elég. És ezt leginkább akkor érzed meg, amikor nőnek. Nem a pekenkázás-járni tanítás a művészet, hanem az iskola, edzések, továbbtanulás, annak finanszírozása, a gyerek lelki-szellemi támogatása. Huh. Nagyon kifacsar.

Visceroid 2019.02.11. 15:06:37

" hanem az iskola, edzések, továbbtanulás, annak finanszírozása, a gyerek lelki-szellemi támogatása. "

És pontosan ez az a rész, amit Orbán tűzzel-vassal irt. Jó lenne már megérteni, hogy ő nem azt akarja, hogy az a gyerek fejlődjön, meg továbbtanuljon, meg úgy általában azt, amit minden egészséges lelkületű szülő szeretne a gyerekének. Nem. Ő azt akarja, hogy a gyerek legyen szakmunkás, a rosszabbik fajtából. Hogy legyen proli. Hogy atlétában nézze a meccset sörrel, szombatonként járjon meccsre, vasárnap templomba, hétköznap meg gyárba. Ez a cél. Nem a minőség, mennyiség. És természetesen ha a politikai légkör úgy hozza, akkor fogjon fegyvert és haljon meg a hazáért, bár ott még nem tartunk. Orbán végső célja ez. Jó lenne már felébredni a kispolgári álomból, Orbán a középosztály elpusztítására törekszik!

ételizésítő 2019.02.11. 15:07:56

Lehet, hogy egy magyartanárnőre is szükséged lett volna, aki megtanított volna írni.
Másrészt talán nem kéne idegen szavakat használnod, ha nem tudod ragozni őket helyesen. De a sima magyar szavakkal is meggyűltek olykor a gondjaid.

Úgyhogy dugás helyett menj inkább magyart tanulni.

törppicur 2019.02.11. 15:09:49

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: nem is szep adiszkriminacio-meg ez nem is az
Ha mar ajandekozni akar a kormany, tegye ugy ahogy igerte - ebben igy van, haza is meg csalad is meg munka is, diszkriminacio (barmit is gondol a szivarvanyos sereg) az pknt nincs

gabardin 2019.02.11. 15:13:29

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Bár, tudom, hogy nehéz az értő olvasás, de tudnád idézni, hogy hol irtam, hogy van köze hozzá?
Egy létező jelenségről irtam.
A stilus meg maga az ember.
Üdvözlettel.

#szájbergyerek# 2019.02.11. 15:14:56

Tudnod kellene, hogy férfi ember nem eszik ilyen langyiknak való kaját.
Különben is, az milyen már hogy olyannal akarod zabáltatni a képzelt jövendőbelit, amire tudod hogy allergiás.
Innentől fogva nem kell félned attól, hogy esetleg találsz valami balekot, aki felcsinál és feleségül vesz.

Szóval a jobb ha lemondasz a családtámogatásnak hazudott nőtartásról.

Lilli_Csiribiri 2019.02.11. 15:16:31

@gyongyi70: Vannak emberek akiknek nem kell gyerek 39 évesen és később se. Őket nem tudod és nem is szabad megváltoztatni mert abból csak a baj van. Azt kell segíteni aki amúgy akar csak az anyagi tényezők visszatartják. A többi ember meg utazgasson nyugodtan saját pénzén. Mindenki azt csinál az életével amit akar és ez így van jól.

Nancsibacsi 2019.02.11. 15:26:08

@gabardin: "az a baj a harmadik pontoddal, hogy akinek van lehetősége, az elmegy.
...és ki marad itt? "
Aki jól érzi itt magát. Figy: próbáljuk ki: menj el. Meg menjen el minden siránkozó. Az összes picsogó nővér, meg orvos, meg tűzoltó, meg tanár, meg mindenki. Ez egy jobb hely lesz nélkülük.

Visceroid 2019.02.11. 15:29:34

"Meg menjen el minden siránkozó. Az összes picsogó nővér, meg orvos, meg tűzoltó, meg tanár, meg mindenki."

:DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ennyi. Ez a Fidesz programja. Aki nincs velünk, az ellenünk. Aki nem fideszes, annak nincs keresnivalója az országban.

Nancsibacsi 2019.02.11. 15:30:14

@gyongyi70: "A férjem "fiatal" kollégája 39 éves. Azt mondja, még túl fiatal ahhoz, hogy gyereke legyen."
De ezzel mi a gond? Nem mindenkinek való a gyerek. Viszont nagyon sokszor simán az a helyzet, hogy nincs rá pénz. Vagy későn lesz rá pénz. És itt most nem luxuskiadásokra meg menő dolgokra gondolok, hanem arra hogy pl. egy 1 szobás lakást 3 szobásra cseréljen a párocska.

Nancsibacsi 2019.02.11. 15:34:03

@Visceroid: Ez nem fidesz program - egy random pszichológus is ezt ajánlaná neki. Ha egyszer rosszul érzed magad, és van lehetőséged változtatni - változtass!
Én sose értem azt, amikor a nővérke elkezd egy blogon picsogni, hogy ő mennyire fontos, és máshol mennyire sokat keresne, és mennyire szarul él meg éhezik - és itt marad. HÁT NORMÁLIS? Nem. Én ha éheznék, meg szarul élnék, meg rosszul érezném magam, és volna lehetőségem - simán váltanék. Ha másért nem, legalább azért, hogy ne mérgezzem a környezetemet. Mert aki szarul érzi magát, annak rossz a családi élete, azt utálják a kollégái (mert negatív), azt utálja MINDENKI. Akkor minek marad itt, ha csak annyi az egész, hogy arrébb megyek 500 km-el, és probléma megoldva? Menjen, éljen ő is jó életet. Én csak jót akarok nekik, és még el se kérek érte 20 ezret, mint az agyturkász :-)

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.11. 15:34:23

@gyongyi70: Ferfiakra nem vonatkozik az idokorlat, ok akkor szulnek, amikor csak akarnak.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.11. 15:36:51

@Visceroid: aztán mégis az ellenzék erőlteti az aki nem orbanra szavazott az ellene van dumát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.11. 15:45:06

@Republic Forever!:

Nem tud az állam beavatkozni a bankok gyakrlatába, ez nem a kormányzat hibája.

gabardin 2019.02.11. 16:03:06

@Nancsibacsi: Kedves vagy, hogy elküldesz, úgy hogy semmit nem tudsz rólam.
Nekem hiányzik a nővér a kórházból, az orvos a rendelőből, a kőműves az épitkezésről, a nyelvtanár az iskolákból és még sorolhatnám.
Szerintem nem az kellene legyen a cél, hogy akinek nem tetszik menjen el.
Jobb lenne, ha azt szeretnénk elérni, hogy a - te szóhasználatoddal élve - picsogók is jól érezzék itthon magukat.

Lesz még Magyar Köztársaság 2019.02.11. 16:08:37

@MAXVAL bircaman közíró: Én csak tényeket írtam le. Ostoba moszkovita ügynök! Feladatod a népeket leigázó illiberális világrend propagálása a neten nap, mint nap. Ezért fizetnek, ezt ugyanis ilyen hévvel ingyen nem csinálja senki sem. Moszkva háborút hirdetett a szabad világ ellen. Ez a háború több síkon zajlik. Ideológiai fegyverviselés a tömegkommunikációban - ennek részese vagy te. Emellett Moszkva fegyverkezik, terjeszti befolyását a világban és háborúra készül. Amit természetesen nem nyerhet meg.

A rossz oldalra álltál. A Gonoszt képviseled. Jutalmad a pokol lesz, ahová jutsz, te álkeresztény disznó a gazdáiddal együtt.

Lesz még Magyar Köztársaság 2019.02.11. 16:11:02

@MAXVAL bircaman közíró: "Nem tud az állam beavatkozni a bankok gyakrlatába,"

Beavatkozott a bankadóval. Aminek a terheit mi fizetjük, te barom.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.11. 16:11:39

@gabardin: "Nekem hiányzik a nővér a kórházból, az orvos a rendelőből, a kőműves az épitkezésről, a nyelvtanár az iskolákból és még sorolhatnám."

Erre van am egy ecceru megoldas: viritsd a lovet!

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.11. 16:18:55

@gabardin: Mert aki fizet, annak nincs szakemberhianya.

Azer

gabardin 2019.02.11. 16:29:53

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: nagyon sok dologért már fizettem. Nem szeretnék még egyszer. Illetve még egy közhely: hát, lopom én a pénzt?
Mielőtt rácsapnál, mint tyúk a takonyra, nem, nem lopom.
Munkavállaló vagyok, viszonylag normális bérért, amiből nem futja extra kiadásokra.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.11. 16:34:51

@gabardin: Normalis ber az netto 1 milla, persze Bp-en tobb.

2019.02.11. 16:35:19

@törppicur: Ez meg elegge kerdeses. Orban szavaibol az jott le hogy a kamattamogatott hitelt (aminek 2 gyermek utan 33%at, 3.ik utan 100%-at kiegyenliti az allam, es menet kozben 3 evvel arrebtolja a torelesztest) a nok vehetik fel, es a ferfi nem lesz ados. Persze majd a tenyleges szabalyozasban kiderul. Vagy ha az ember hazas, es az egyik fel kolcsont vesz fel, akarmilyet, akkor az defaultbol mindket fel adosagga lesz? Akkor miert emelte ki a no szot?

Egyebkent a kommentelo valszeg azt hianyolja, hogy a kedvezmenyek csak hazassag alatt lehessenek igenybevehetoek run time, es csakis egy apatol valo gyermekekre jarjanak, amit kotelezo genetikai vizsgalat bizonyit. Csak hogy legyen valami tetje is a dolgonak, es a vilagi hazassagnak. Az egyhazit legalabb nem lehet felmondani. (Asszem csak katolikusnal)

exterminador 2019.02.11. 17:23:43

Egyébként én mindenféle népességnövelési törekvést förtelmes bűnnek tartok, mikor a bolygón lassan már 8 milliárdan fognak élni. És ne jöjjön azzal senki, hogy Európában csökken a népesség. És akkor mi van? Ha Magyarországon fele ennyien élnének, még az is túl sok lenne.

gyongyi70 2019.02.11. 18:13:05

@Nancsibacsi: A 39 éves fiatalember 10 milliós órát kapott karácsonyra a párjától. Szerinted lakásgondjaik vannak?

gyongyi70 2019.02.11. 18:26:33

@Lilli_Csiribiri: Így van. Csak arra próbálok rávilágítani,, ma ötödször, hogy ez egy terjedő trend. Nálunk sokkal gazdagabb országokban sem születik sok gyerek (pl. Németország, Olaszország, Japán, hosszan sorolhatnám), őket igazán nem az anyagi gondok tartják vissza.
Szociológusok kutatták és kimutatták (az index is közölte rövidítve a kutatási eredményeket), hogy OV demográfiai törekvései ellenére pont abban a rétegben nem nő a születésszám (középosztály), amit adókedvezményekkel, csok-kal, stb-vel támogatnak. A szegény borsodi nők szülnek többet.
Ebből az következik, hogy ezek az eszközök hatástalanok lesznek, mert megint a középosztályt célozza. A középosztály másra vágyik, mint hamis lakhatási támogatásra (azért nevezem hamisnak, mert budapestiként többször tapasztaltuk már, mi lesz a sorsa a szocpolnak, csok-nak stb-nek: beépülnek az árakban és az építési vállalkozó hasznát növeli). Őket - ha egyáltalán - olyan társadalmi változásokkal lehetne megfogni, mint pl. a nőt nem tekintjük szülőgépnek, konyhai eszköznek, jó oktatást biztosítunk, hogy a gyerekek jövője ne okozzon stresszt a szülőknek, meg jó egészségügyet, megfelelő munkakörülményeket, elfogadóbb környezetet a gyerekek iránt (hogy ne nyíljon naponta topik arról, hogy milyen gusztustalan a nyilvános szoptatás, és igenis XY is tudott otthon ülni a fenekén 3 évig, akkor a mai anyukák miért ugra-bióugrálnak), hogy ne legyen menő a gyerekmentes szálloda és étterem és még hosszan sorolhatnám.
Jó esetben ezek talán picit segíthetnek. Amúgy 80%, hogy semmi sem változtat azon a trenden, hogy kevesebb gyerek fog születni a jövőben. Mert csak. Mert ahogy vki már leírta: 1-2 csemete is ki tudjsa elégíteni a szeretet-igényt, a szülővé válás élményét, de azt még viszonylag nagy áldozat nélkül is meg lehet valósítani. Kicsi a gyermekhalandóság, nem a gyerek tartja el a szülőt, ott a nyugdíjrendszer: mi ösztönözne arra, hogy 3-4-5 gyereke legyen bárkinek? (Leszámítva néhány ultra vallásos és gyerek-szerető családot). Vagyis: más megoldásokon kell gondolkozni, olyanokon, amiben elfogadjuk, hogy kevesebb gyerek fog születni a jövőben.

arabok balrol 2019.02.11. 18:57:55

@gyongyi70: "Szociológusok kutatták és kimutatták (az index is közölte rövidítve a kutatási eredményeket), hogy OV demográfiai törekvései ellenére pont abban a rétegben nem nő a születésszám (középosztály), amit adókedvezményekkel, csok-kal, stb-vel támogatnak. A szegény borsodi nők szülnek többet."

nem mutattak ki

"Ebből az következik, hogy ezek az eszközök hatástalanok lesznek, mert megint a középosztályt célozza. "

ez eleg uncsi, meg felesleges ugyanis semmilyen mas program nem volt az elmult 30 evben, es mivel Orbanek kedvence (helyesen) a kozeeposztaly, igy nem is lesz

"A középosztály másra vágyik, mint hamis lakhatási támogatásra (azért nevezem hamisnak, mert budapestiként többször tapasztaltuk már, mi lesz a sorsa a szocpolnak, csok-nak stb-nek: beépülnek az árakban és az építési vállalkozó hasznát növeli). "

Akkor nem veszed fel, es kesz. Mindjart nem noveli a vallalkozo hasznat, te idiota proli..:)

"Kicsi a gyermekhalandóság, nem a gyerek tartja el a szülőt, ott a nyugdíjrendszer: mi ösztönözne arra, hogy 3-4-5 gyereke legyen bárkinek?"

Megsugom hogy a nyugdijrendszer csak addig mukodik amig vannak befizetok, akik nem nyuggerek....facepalm

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.11. 19:15:55

@Republic Forever!:

ja, te valamiféle totálisan elnyomó kapitalizmust akarsz, ahol teljes a tőke szabadsága?

Benjamin Franklin 2019.02.11. 19:20:42

@teéjesenmindegy: Ezzel az IQ-val nem kellen osztani azt, ami nincs is. Elhiszem,hogy nem hiányzik a Műveltség, mert először tudatában kellene lenni annak, hogy nincs. Ezzel a tróger stílussal felesleges böfögni, mert véleménynek nem nevezhető!

Benjamin Franklin 2019.02.11. 19:30:52

@juditeva: Köszönöm! Előfordult már kishazánkban,hogy másképp alakultak a dolgok,mint ahogy ígérték. Bár emlékezni nem mindenki akar.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.11. 20:04:21

@Nancsibacsi: "De nem lenne jobb mégse teljes egészében ignorálni a tényeket?"

Miért, te mit teszel?

Elfelejted, hogy amikor te kezdtél gyerekben gondolkodni, még igen közel volt az ország a második világháborúhoz, most meg közel van a rengeteg úniós támogatáshoz. Szóval te se ignoráld a tényeket, meg a sok fűtött füves focipályát sem, amibe megy a magyar adófizetők rengeteg pénze, a magyar fiatal meg be sem teheti a lábát. Ismerős elment megnézni a felcsúti stadiont, és kizavarták. Pedig az ő adója is ment a fideszkormány kasszájába.

Mellesleg te is részesedhettél a gyerekkedvezményben, meg a 3 %-os lakáshitelben.
Amit bírt a rendszer, azt megadta, sőt abba rokkant bele, hogy nagyot akart a szarka, oszt nem bírta a farka. Most az aggodalom pont ezért kap hangot, megint ugyan abba a cipőbe kényszerítik az országot, amibe egyszer már hasra esett. Mi lenne, ha a pénzeket nem Orbán egyéni elhatározása alapján osztanák? Mi lenne, ha meghallgatnák a fidesz vezérek azokat a fideszeseket is, akik lentről teljesen másnak látják azt amit csinálnak, mint aminek ők gondolják?

Mi lenne, ha a kevés gyereket magasabb színvonalom oktatnák? Mi lenne, ha jobb egészségügyi ellátást biztosítanának a vidékieknek is, nem csak a városiaknak, sőt városokban is egyenlőbb színvonalon? Mi lenne ha nem osztanák le az állami megrendeléseket előre, hanem nagyobb eséllyel nyerhetnének a haveri körön kívüliek is? Nem ismerősek ezek neked? Talán te is ott ülsz, ahol kitalálják, hogy mi legyen jó a népnek?

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.11. 20:12:28

Van itt valaki, aki érti? Mert én nem.

Azt mondja a kormányszája, hogy annak a nőnek adnak 10 millió kamatmentes hitel, aki...
No és mi van a férjjel? Ő nem lesz sem kezes, sem lábas? Mi lesz a visszafizetéssel, a nő fogja egyedül fizetni, ha nem jön össze a meghatározott gyerek? Mi van, ha a nő akar 10 millát és gyereket, a férje meg nem, mert tudja, hogy vissza is kell fizetni, ha nem lesz elég a gyerek?

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.11. 20:23:53

24.hu/belfold/2019/02/11/bolcsodei-ferohely-novak-katalin/

Ha mindent ilyen jól teljesítenek, akkor lehet írni a nagyplakátokat, hogy Orbán kormány jobban teljesít.

arabok balrol 2019.02.11. 20:26:09

@látjátok feleim szümtükkel: Az kimaradt a hirbol, mennyi bolcsodei ferohely volt 2010ben, meg mennyi van most...

Lilli_Csiribiri 2019.02.11. 20:44:43

@gyongyi70: Az hogy valami terjedő trend az szerintem nem jelenti azt hogy nem is kell tenni semmit a dolog mérséklésére. Vagy sikerül vagy nem. Ha nem sikerül ez a próbálkozás ami 3 évre szól, mondhatjuk kísérleti jellegű, akkor nem fog sokba kerülni. Ha sokba kerül akkor, célt ért. Nem kell szülőgépezni meg dramatizálni. Aki akar szüljön, aki meg nem akar az ne szüljön. Támogatni csak az előbbieket tudod, illetve az utóbbi csoport sem lett szegényebb ma reggelre, mert nem vezetett be senki nekik büntetőintézkedést. Ők pontosan azokra a kilátásokra ébredtek ma reggel mint amivel vasárnap reggel rendelkeztek, számukra semmi nem változott. Egyébként szerintem elfogadták azt hogy kevesebb gyerek fog születni, ezért a felső kétharmadnak adják a pénzt, mondván előnyösebb ha ott valamennyivel több gyerek születik, mintha az alsó harmad vállal 10 gyereket. Úgy olvastam hogy kb 150 milliárd forinttal számolnak - ez néhány stadion ára, szóval ennél őrültebb projektekre sokkal több pénz ment már el ebben az országban. Ha arra lehetett költeni erre miért nem lehet?

arabok balrol 2019.02.11. 20:49:56

@Lilli_Csiribiri: pontosan

de ha a gyerekre vehetnek fel 10 misit a nok, akkor ideje hogy koveteljunk a ferfiaknak is dellat!

mondjuk nozesre hitel

arabok balrol 2019.02.11. 22:07:30

@Lilli_Csiribiri: Kovetelem, hogy legyenek ferfijogi szervezetek! Nem turjuk az elnyomast, kisemmizest, es a diszkriminaciot!

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.12. 07:28:17

@Lilli_Csiribiri:" Ha arra lehetett költeni erre miért nem lehet?"

ja, sok a pénz, szorják csak ész nélkül? Te emiattt majd több adót fizetsz?

gyongyi70 2019.02.12. 08:27:00

@Lilli_Csiribiri: Ismétlem, ilyen kísérlet már volt. 2010 óta, sőt, 98 és 2002 között is a középosztályt akarták születni. Nincs eredménye: index.hu/gazdasag/2018/11/07/demografiai_portre_2018_gyerekvallalas_termekenyseg/

gyongyi70 2019.02.12. 08:28:22

@Lilli_Csiribiri: A következő érdekes és egyben problémás ponthoz akkor jutunk el, ha megnézzük a megugrott termékenységet életkor és iskolai végzettség szerinti bontásban. Tudjuk, hogy a kormány családpolitikája alapvetően azt célozná, hogy azok vállaljanak gyerekeket, akik el is tudják tartani őket, igaz, a szegényebb családoknak nem is nagyon segítenek ebben, az intézkedések többsége a jobb körülmények között élőknek nagyobb mértékben kedvez. Ennek alapján azt várnánk, hogy a középosztályban ugrik meg a születésszám, ám az adatok nem ezt tükrözik:

A LEGFELJEBB 8 ÁLTALÁNOSSAL RENDELKEZŐ NŐK KÖRÉBEN 18 ÉVES KOR KÖRÜL EGY LOKÁLIS MAXIMUM LÁTSZIK A TERMÉKENYSÉGI ARÁNYSZÁMBAN, ÉS AZ ÁLTALUK VÁLLALT GYEREKEK SZÁMA IS NŐTT ANNAK ELLENÉRE, HOGY MAGA A TÁRSADALMI CSOPORT IDŐKÖZBEN MEGFOGYATKOZOTT.

A maximum 8 osztályt végzett nők száma 473 ezerről 363 ezer főre esett vissza 2011 és 2016 között a 15-44 éves korcsoportban, miközben mintegy tizedével nőtt körükben a gyerekszám.

gyongyi70 2019.02.12. 08:28:59

@gyongyi70: Ezzel szemben a diplomásoknál egy fordított trend figyelhető meg, a csoport létszáma a vizsgált időszakban 10 százalékkal nőtt, viszont csak 4 százalékkal lett több náluk a gyerekvállalás. Van tehát egy egyre szűkülő, ám minden bizonnyal

EGYRE INKÁBB LE IS SZAKADÓ, ALACSONYAN ISKOLÁZOTT, FIATALON TÖBB GYEREKET VÁLLALÓ NŐI RÉTEG MAGYARORSZÁGON, MÍG A DIPLOMÁSOK SZÜLÉSI KEDVE NEM NÖVEKSZIK.

KAPCSOLÓDÓ
40 ezerrel lettünk kevesebben tavaly
40 ezerrel lettünk kevesebben tavaly
Kevesebb volt az újszülött 2017-ben, és többen haltak meg, mint előtte. A szegényebb megyékben jön a világra a legtöbb gyerek.

A Demográfiai Portrében külön nem térnek ki a földrajzi megoszlásra, de a nemrég kijött adatokból tudjuk, hogy a termékenység a legjelentősebb mértékben a legszegényebb országrészekben emelkedett, ami szintén ráerősít a fenti következtetésre. Ez azért ad különösen sok okot az aggodalomra, mert az a sok gyerek, aki most ilyen családokba születik, jó eséllyel maga is megismétli a szülők életútját, hiszen Magyarországon elsősorban a családi környezet határozza meg az előrejutási lehetőségeket.

gyongyi70 2019.02.12. 08:35:03

@arabok balrol: Csak a nyugdíjrendszerre, te Korunk Embere a Vállalkozó:

Addig, amíg a nyugdíjad mértéke nincs közvetlen összefüggésben a gyerekeid számával egyénileg mindenki lecarja, mennyi a befizetők aránya.

Sőt, megkockáztatom, még akkor is lehet jobb stratégia gyermektelennek maradni. Azt a pénzt ugyanis, amit a gyereke(i)dre költenél ha félreteszed, abból busásan ki lehet egészíteni a nyugdíjadat és látva az állami nyugdíjrendszer buktatóit, az a biztos, amit magadnak halmozol fel. Te ne tudnád, vállalkozók gyöngye? Úgy tekeritek-fordítjátok mindig, hogy alig kelljen befizetni magatok és az alkalmazottak után, így aztán nem is az a baj, hogy kevesen dolgoznak, hanem hogy minden második ember - papíron - minimálbért keres és az után fizet járulékot.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.12. 15:25:23

@Lilli_Csiribiri: "Ha nem sikerül ez a próbálkozás ami 3 évre szól, mondhatjuk kísérleti jellegű, akkor nem fog sokba kerülni."

Van egy régi magyar mondás, miszerint a kutya is a próbálkozásra b*tt rá. Nem kéne esetleg megbeszélni, nem megnemzetikonzultálni, hanem beszélni a néppel, neki mi lenne segítég? Mert saját lábon álló kislányoknak, meg vőknek ez csak aprópénz, ugyan akkor nem jut támogatáshoz a vidéki kis faluban élő ezer gyereket szülő nő, mivel nincs neki munka.
Gondolom te nem kis vidéki faluban élsz, így aztán sok képed ninvs is a valóságról.

Egyébként meg minden fillérért kár, ha rosszul költik el, főleg ha a köz pénzével teszik.

Lilli_Csiribiri 2019.02.12. 16:11:52

@látjátok feleim szümtükkel: Olyan faluban lakok ahol 2000-nél kevesebb ember lakik. Igen rossz lenne az a rendszer ami "ezer gyerek szülésére" ösztönöz egy nőt. Egy gyereket nevelni kell, figyelni rá megismerni. Ha jól akarod csinálni a 3-4 az abszolút maximum, úgyhogy helyes irány senkit sem ösztönöznek 1000 gyerek megszülésére főleg egzisztencia nélkül.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.12. 17:57:08

@Lilli_Csiribiri:

Ne viccelődj, nem az ezer a lényeg. Gyerektelennek sncs munka, nem csak a gyerekesenek. Bár látom, hogy libbant fideszeseknek minden mindegy. Érdemben miért nem tudsz hozzászólni? Talán te vagy a polgármesternermester?

Lilli_Csiribiri 2019.02.12. 18:09:24

@látjátok feleim szümtükkel: Általában nem válaszolok olyannak aki csak kötözködni akar, most már neked sem fogok bármit írsz ide. Szevasz.

Lilli_Csiribiri 2019.02.12. 18:10:39

@látjátok feleim szümtükkel: ui: soha életemben nem voltam állami alkalmazott, ismét tévedtél
süti beállítások módosítása